torsdag 6. november 2008

Når kvelden kommer..



Så er dagen over.


Rart med det, når kvelden kommer går klokka så fort. Vips så burde jeg ha vært i seng...ny dag imorgen. Og den kan bli lang. Vi skal på hyttetur med alle 5 ungene, sviger foreldre og svigerinne med mann og 2 barn. Jeg har pakket og pakket.. kan du se for deg klær og utstyr til 7 stykker?


Vi var på hyttetur i september også, og da lurte faktisk svigermor og Bettan på om jeg trengte å låne sengetøy...hihi. Men vi har da nok til alt og alle. Tenk da pakket jeg sengetøy til 7 og 14 håndkler (var basseng inne på hytta).


Men denne gangen har jeg lært litt, ungene synes det er stas med soveposer VOILA, 5 soveposer er klare. (tenk all den vasken og strykingen jeg slipper...JIHO!!) Er ikke basseng på hytta denne gangen så jeg er berget med bare 7 håndkler.


Maten er handlet, skal bare bake en langpanne med sjokoladekake i morgen, er jo farsdag på søndag tross alt.


Tror det blir bra jeg, bare kjærsten kommer hjem fra Kristiansand. Han er sikkert sliten når han kommer hjem etter å ha jobbet der hele uken, og så skal vi bare kjøre halvannen time til.... stakkars. Alt for disse barna!


Joachim og Anders har det så moro sammen. De herjer og leker. Fordeler med mine og dine barn er at man faktisk kan få noen som er like gamle å leke med. Anders er født i januar og Joachim i november 2000.
Nå har de kjent hverandre snart halv annet år og de er som brødre nå. Krangler innimellom men er gode venner stort sett.
Med 5 barn i hus, to på 8 år, 9 år, 10 år og 16 år så kan jeg love det er litt å henge fingerne i.
Heldigvis har vi ei jente innimellom alle disse gutta. Veldig koselig for meg som bare har gutter å endelig kunne få kjøpe kjoler, jente ting, fletter i håret osv. Mmmmmmmmm.. Malin er jentete, men jammen er hun ikke en av gutta også. Mekker biler og klatrer i trær. Da er det ikke så farlig om det er kjole eller skjørt som er på. Nå er hun 9 år og blir mer og mer opptatt av jenteting. I sommer fikk hun farge håret.... men DET er en annen historie.. (hint: ble lilla)

Ingen kommentarer: