søndag 9. november 2008

Lek i snøen

Voksne og barn har det moro i snøen, ikke til å komme bort fra det. Helt ærlig må jeg si at når det snør våkner barnet i meg. Det er så fint, rent og flott med snø... ihvertfall for en stund..før eksos og annen forurensning har tatt et jafs.
Men jeg skal komme med en tilståelse også, inni meg synger jeg "det snør det snør tiddelibom" hver gang det kommer noen fjoner. Og er jeg hjemme..alene selvsagt synger jeg høyt sånn helt barnslig. Jaja, så vet du det.

Når vi kjørte oppover på fredag og kom til Vikersund var det skikkelig julestemning. Jeg som ikke har hatt julestemning på flere år kjente at nå kilte den under huden. Rune bare så dumt på meg når jeg sa at sånn kan det snø på julaften. (han liker mer på sol og varme han).




Stakkars Ingunn tok disse bildene av Rune sin herjing med meg. På det ene bildet ser du snøballen kommer mot henne i STOOOOOOOOOOOOR fart. Skikkelig grei bror å ha for hun som ikke er så kjapp i bevegelsene om dagen. Sjekk gliset til snøballkasteren..

Etter at vi voksne hadde fått våre omgang med snø i nakken var det ungene sin tur, her får jeg tatt litt hevn på "lillemann"
Du har helt rett hvis du synes at lua til Joachim er litt stor, den er nemli min. Hans var kliss våt og da var det jeg som ofret min, synes han er søt jeg, med lua litt på snei ..




Se så fint snøborgen ble i mørket. Sess var ute med ungene å lagde rom til lys.



Malin og Anders lagde et hull til ansikt..og lys. Skjønne barn vi har, små luringer med hver sin store personlighet.



Tror ungene har kost seg i bøtter og spann denne helgen. Vi voksne vet jeg har det.

Ingen kommentarer: